Acum în direct

Title

Artist

Marea Britanie interzice reclamele a trei companii aeriene pentru „greenwashing”

Scris de la 12 decembrie 2023

Autoritatea pentru Standardele de Publicitate (ASA) din Marea Britanie a interzis publicitatea companiilor Air France, Lufthansa și Etihad din cauza preocupărilor legate de faptul că acestea induc în eroare clienții cu privire la impactul pe care îl au călătoriile cu avionul asupra mediului, titrează The Guardian.

Anunțurile publicitare ale Lufthansa afirmau că consumatorii ar putea „zbura mai durabil”, Air France susținea că se „angajează să protejeze mediul”, iar Etihad Airways sugera că potențialii clienți ar putea experimenta „liniștea totală”, deoarece protejează mediul.

În fiecare caz, ASA a subliniat că, în conformitate cu codul britanic de publicitate, astfel de afirmații trebuie să fie „susținute de un nivel ridicat de justificare”, iar astfel de reclame nu pot fi susținute.

„Am recunoscut că transportul aerian produce niveluri ridicate de emisii atât de CO2, cât și de alte gaze care contribuie semnificativ la schimbările climatice. De asemenea, ne-am dat seama că nu există inițiative sau tehnologii viabile din punct de vedere comercial în industria aviatică care să poată susține în mod adecvat afirmațiile companiilor aeriene privind caracterul lor absolut ecologic”, a declarat ASA în decizia sa privind Etihad Airways.

Este pentru a doua oară în acest an când Lufthansa și Etihad încalcă regulile de marketing din Marea Britanie.

Lufthansa, care s-a angajat să nu mai folosească sloganul „zburați mai sustenabil”, a declarat că anunțul publicat pe Google nu poate oferi o explicație detaliată a tarifelor ecologice, dar consumatorii pot accesa adresa legată pentru mai multe informații care să susțină afirmațiile companiei aeriene.

Etihad a declarat că a eliminat toate referințele la „protejarea mediului” din reclamele sale Google din Marea Britanie după ce a fost notificată cu privire la plângere. Air France-KLM a ignorat decizia instanței britanice.

Aviația este responsabilă pentru aproximativ 2,5% din emisiile globale de CO2, iar acestea continuă să crească, contribuind la încălzirea globală a planetei. În ciuda eforturilor depuse de industrie pentru a utiliza materiale care conțin carbon, combustibili mai ecologici și mai curați și aeronave mai eficiente pentru a atenua efectele zborurilor, aviația rămâne o sursă semnificativă de gaze cu efect de seră.

Leo Murray, director de inovare la organizația caritabilă pentru climă și coautor al cărții „Bad Publicity Polluting Our Minds and Fuelling Climate Chaos”, a declarat: „Este uimitor să vedem că ASA devine de facto mai încrezătoare și mai proactivă în abordarea afirmațiilor necinstite ale companiilor privind sustenabilitatea și salutăm utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale pentru a le găsi online.”

Cu toate acestea, el a adăugat:

„După cum subliniază fără echivoc ASA, nu există „călătorii aeriene durabile”, iar propria noastră activitate arată că respectarea angajamentelor privind schimbările climatice înseamnă că nivelurile globale ale cererii de zbor trebuie să scadă, și repede.”

The Guardian a contactat Air France, Lufthansa și Etihad.  Lufthansa a declarat că regretă faptul că „anunțul Google nu a explicat în detaliu raționamentul din spatele afirmației „zburăm mai ecologic”” și că își informează în mod regulat clienții, părțile interesate și publicul cu privire la responsabilitatea sa de a reduce impactul zborurilor asupra mediului.

Un purtător de cuvânt al Etihad a declarat că societatea este mândră că a fost recunoscută ca fiind compania aeriană de mediu a anului în cadrul premiilor Airline Excellence Awards în 2022 și 2023 și va continua să ia măsuri îndrăznețe și inovatoare pentru a face zborurile mai ecologice.

Miles Lockwood, directorul ASA pentru reclamații și investigații, a declarat: „Regulile noastre arată clar că orice afirmație privind „ecologizarea” în publicitate trebuie să fie susținută de dovezi solide. Acest lucru include orice afirmație generală, cum ar fi „ecologic” sau „durabil” – afirmațiile generale și absolute de acest tip trebuie să fie susținute de un nivel ridicat de dovezi. Călătoriile cu avionul emit în continuare cantități mari de emisii de carbon și alte emisii de gaze cu efect de seră, astfel încât ar fi înșelător să le oferim consumatorilor impresia că zborul cu avionul este mai bun pentru mediu decât este în practică.”

Printre alte mărci care au fost interzise de ASA în ultimii ani pentru afirmații de mediu înșelătoare și nefondate se numără compania aeriană Ryanair, cea mai mare bancă britanică HSBC și companiile energetice Esso și Shell.


Acum în direct

Title

Artist