Acum în direct

Title

Artist

Pe parcursul a nouă ani în SUA, reducerea emisiilor auto a salvat 28 de mii de vieți și până la jumătate de trilion de dolari

Scris de la 27 decembrie 2021

Omenirea  luptă cu poluarea mediului în general și a aerului în special de câteva secole la rând – încă de la apariția  producției industriale. Deși necesitatea conștientizării protecției mediului este clară, nu există multe evaluări ale eficacității acestui exercițiu. Pentru a completa o lacună evidentă în cunoștințe, cercetătorii americani au examinat rezultatele unui aspect al controlului poluării aerului – efectul înăspririi reglementărilor de mediu pentru transportul privat. Cercetările științifice cu rezultatele studiului au fost publicate în revista Proceedings of the National Academy of Sciences. Autorii acesteia sunt o echipă internațională de oameni de știință de la universitățile Harvard, Cambridge (SUA), Qinhua (China) și Toulouse (Franța).

Cercetătorii au analizat datele privind concentrația de microparticule PM2,5 în aer peste orașele din SUA din 2008 până în 2017. Au fost interesați de modul în care noile standarde de mediu pentru mașinile cu motoare cu ardere internă, una dintre principalele surse de poluare, au afectat acest indicator. Graficele rezultate au fost comparate cu informații despre mortalitatea prin boli ale sistemului cardiovascular și respirator.

Emisii în perioada 2008-2017 pe poluanți și categorii de vehicule. Spre deosebire de cele mai recente trei NEI, NEI 2008 (24) nu prezintă emisiile de realimentare separat. Barele de culoare reprezintă emisiile reale în fiecare an, în timp ce gri deschis reprezintă cantitatea adăugată atunci când VMT este ajustat la nivelurile din 2017. 1 tonă = 1 tonă metrică.
Decese atribuibile PM2,5 cauzate de emisiile vehiculelor în 2017, în fiecare dintre cele patru scenarii de emisii ale vehiculelor. A arată impacturile în funcție de clasa vehiculului. B arată descompunerea efectelor în perioada 2008-2017, pentru scenariul EF 2008. C arată impactul fiecărui poluant pentru întreaga flotă, precum și separat pentru LDV și HDT.

Mai mult decât atât, ultimei probe au fost aplicate filtre, ceea ce a făcut posibil să se evalueze ce proporție de decese se afla fără ambiguitate „pe conștiința” microparticulelor. Oamenii de știință notează că datele nu pot fi exacte, toate astfel de studii se bazează pe modele cu diferite grade de fiabilitate. Cu toate acestea, nu există alte metode de analiză în arsenalul cercetătorilor și nu sunt încă prevăzute. Deci, munca specialiștilor americani este destul de potrivită ca estimare preliminară aproximativă a efectului reducerii emisiilor de PM2,5.

Costul social al emisiilor în 2017 (stânga) și beneficiile obținute începând cu 2008 (dreapta) pentru GES și fiecare poluant atmosferic. Dacă vehiculele emiteau pe milă așa cum au fost în 2008, beneficiile nu ar fi avut loc, iar impacturile în 2017 ar fi fost reprezentate de barele complete (adică, beneficiile afișate în partea dreaptă a graficului reprezintă costuri evitate; dacă aceste costuri ar fi avut loc, acestea ar fi fost adăugată la costurile sociale ale emisiilor în 2017).

Rezultatele sunt foarte încurajatoare. În primul rând, poluarea aerului cu particule este într-adevăr în scădere și se reduc într-un ritm destul de bun. În al doilea rând, aceste măsuri au putut salva viețile a cel puțin 7,9 mii de oameni.  Statele Unite au economisit  aproximativ 270 de miliarde de dolari (de la 190 la 480 de miliarde, conform diverselor estimări) la cheltuieli medicale și pierderi financiare aferente pentru stat. Dacă luăm în considerare faptul că efectele particulelor PM2,5 asupra corpului uman sunt cumulative, atunci fără reducerea poluării aerului din 2008 până în 2017 ar fi murit 48.200 de oameni (de fapt 19.800).

Toate valorile calculate oferite de oamenii de știință în studiul lor fac o medie din rezultatele evaluării în funcție de diferite modele. De fapt, cifrele variază foarte mult, dar indiferent de metodologia utilizată, corelația finală pozitivă este întotdeauna observată. Acest lucru ne permite să concluzionăm că efectul unor standarde de mediu mai stricte există, dar evaluarea sa exactă este dificilă și necesită dezvoltarea unor modele mai avansate.


Acum în direct

Title

Artist